Robobaby – Μικροι ΜηχανικοιΕκπαιδευση STEMΕκπαιδευτικη ΡομποτικηΠανελληνιος Διαγωνισμος Εκπαιδευτικης ΡομποτικηςΜικροί Παραγωγοί των Μεσογείων · Σαββατιανό Σταφύλι, Κελυφωτό Φιστίκι Μαρκοπούλου & Σύκα Βραυρώνος · Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas 2022 · Βραβείο Κατανόησης Αλγορίθμων

Η roboμάθεια με χαρά συμμετείχε και φέτος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και συγκεκριμένα στην Εκπαιδευτική Δράση STEAM Νηπιαγωγείου με θεματική «Αγροτική παραγωγή: Ο Πλούτος του τόπου μου» με την ομάδα “Μικροί Παραγωγοί των Μεσογείων”.  . Αν και η συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, η ομάδα μας κατάφερε να προκριθεί στον τελικό και να διακριθεί...

Η roboμάθεια με χαρά συμμετείχε και φέτος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και συγκεκριμένα στην Εκπαιδευτική Δράση STEAM Νηπιαγωγείου με θεματική «Αγροτική παραγωγή: Ο Πλούτος του τόπου μου» με την ομάδα “Μικροί Παραγωγοί των Μεσογείων”.
 .

Αν και η συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, η ομάδα μας κατάφερε να προκριθεί στον τελικό και να διακριθεί με το βραβείο “Κατανόησης Αλγορίθμων“.

Δείτε εδώ τη συμμετοχή μας μέσα από το επίσημο κανάλι του WRO Hellas στο YouTube.

 .
ΜΙΚΡΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΤΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ · ΣΤΑΦΥΛΙ – ΚΡΑΣΙ, ΚΕΛΥΦΩΤΟ ΦΙΣΤΙΚΙ & ΣΥΚΑ · Roboμάθεια · #WROHellas 2022
 .
Η ζωή των κατοίκων των Μεσογείων μετά την επανάσταση του 1821 ήταν πολύ δύσκολη. Η οικονομία ήταν αγροτική και οι Έλληνες βρίσκονταν για μεγάλο διάστημα σε εμπόλεμη κατάσταση. Κατάλαβαν λοιπόν γρήγορα ότι έπρεπε να συνασπιστούν, προκειμένου να επιλύσουν τα προβλήματα της καθημερινότητας τους. Έτσι οι κάτοικοι του Μαρκοπούλου ίδρυσαν τότε τη λεγόμενη «Κοινοπραξία Μαρκοπούλου», η οποία το 1914 μετονομάστηκε σε «Συνιδιοκτησία ή Αναγκαστικός Συνεταιρισμός ‘ΜΑΡΚΟ’». Ο όρος «αναγκαστικός» δεν εμπεριέχει την έννοια του εξαναγκασμού, αλλά υπαγορευόταν από την ανάγκη των κατοίκων της Κοινότητας να ωφεληθούν από την κοινή συνεισφορά και προσπάθεια. Ο συνεταιρισμός λοιπόν με τις κατάλληλες εμπορικές συμφωνίες άνθισε οικονομικά, ειδικά μετά την λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής και εκτός από τη διαχείριση της τοπικής οινοπαραγωγής ανέλαβε και την αποπεράτωση έργων κοινής ωφελείας, όπως ήταν η ίδρυση του σχολείου, η κατασκευή της εκκλησίας στην πλατεία της κοινότητας, η δημιουργία Ηλεκτρικού Εργοστασίου και ο ηλεκτροφωτισμός του χωριού, η εγκατάσταση δικτύου ύδρευσης, η διάνοιξη δρόμων και πηγαδιών και η βελτίωση των συνθηκών καλλιέργειας και διαβίωσης της Κοινότητας.
 .
Από τον «Μαρκό», τον παλαιό τοπικό αγροτικό συνεταιρισμό των κατοίκων λοιπόν με το κοινοτικό οινοποιείο, αλλά και τα σημαντικά, ιδιωτικά παραδοσιακά οινοποιεία της τότε και μετέπειτα εποχής έως και τις σύγχρονες οινοποιητικές μονάδες της περιοχής, στο Μαρκόπουλο παράγονταν και συνεχίζουν να παράγονται εκλεκτές ποικιλίες οίνων ΠΓΕ, όπως η διάσημη Μεσογείτικη ρετσίνα και το ξηρό, λευκό Σαββατιανό κρασί, το φημισμένο από την αρχαιότητα κρασί της Αττικής Γης.
 .
Ο εύφορος Μεσογείτικος κάμπος όμως, τοποθετημένος χωρικά δίπλα στη θάλασσα προσφέρει ήπιους χειμώνες και σχετικά δροσερά καλοκαίρια. Ένα μικροκλίμα δηλαδή ιδανικό για να ευδοκιμήσουν εκτός από τα σταφύλια και άλλες καλλιέργειες που καρπίζουν και συλλέγονται στα τέλη του καλοκαιριού και τις αρχές του Φθινοπώρου, όπως τα ξακουστά επίσης από την αρχαιότητα Σύκα Βραυρώνας Μαρκοπούλου ΠΓΕ, μαύρα ή βασιλικά, αλλά και το γνωστό Κελυφωτό Φιστίκι Μαρκοπούλου Π.Ο.Π.
 .
Οι Μικροί Παραγωγοί των Μεσογείων λοιπόν, η ομάδα που δημιουργήθηκε στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων μας για μαθητές προσχολικής ηλικίας, αποτελείτε από 3 αγόρια που συνασπίστηκαν με αφορμή τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, όπως έκαναν και οι προγονοί τους με στόχο να σας ξεναγήσουν με τη βοήθεια ενός επιδαπέδιου ρομπότ στα φημισμένα προϊόντα του τόπου μας.
  .
Εχαριστούμε το Μουσείο Οίνου Wine Museum για την θερμή φιλοξενία και την ξενάγηση στους χώρους του μουσείου.
Θερμά Συγχαρητήρια στους Μικρούς μας Παραγωγούς!
 .

 

Βασικοί Διδακτικοί Στόχοι του Project: επίλυση προβλήματος, αλγοριθμικός τρόπος σκέψης, προσανατολισμός στο χώρο, εκσφαλμάτωση αλγορίθμου, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, 4Cs, αισθητική, φαντασία, επικοινωνία, συμμετοχή, συνεργασία, ενίσχυση αυτοπεποίθησης